Thursday 2 May 2013

10 Facts

hai.. selamat meneruskan pembacaan anda.. haha.. rajin pulak aku update lg.. ye la.. baru wt.. x grand lg.. kena penuhkan lg ngan isu-isu yg menarik.. jadi rasa mcm nk cerita fakta tentang diri aku.. 





  • Peramah.. boleh je kwn ngan sapa2.. okay je.. asalkan korg pun okay jugak.. bak kata mcm lagu nie " berkawan biar seribu, bercinta biar satu " haha.. tp xpe.. kwn kt fb dah seribu lebih dah.. haha.. tp xsemua kenal.. just kenal mcm2 tu je..

  • Komitmen.. apa saje keja, kalau aku wt.. akan cuba dilakukan bersungguh2 dan bersemangat.. tp bergantung jugak la.. sbb aku lebih minat wt keja yg ke arah IT je.. kalau korg sruh wt, karangan BM 2.. mmg xla.. haha.. lemah ckit bab 2.. tp still boleh ckp bahasa malaysia la.. keja yg diberi akan aku try wt jugak sampai boleh.. kalau x, baru mintak bantuan org lain..



  • Kerjasama.. la.. dah mcm wonderpets kn.. apa yg penting.. kerjasama.. haha.. ye la.. kita kn hidup dlm masyarakat yg berbilang kaum, berbeza latar belakang, agama yg dianuti dan cara pemikiran.. jadi kalau kita gabungkan 2 mesti boleh jadi masyarakat yg maju dan berjaya.. jadi perlu la adanya kerjasama dan jugak perpaduan.. aku pun senang nk wt keja jika semua yg terlibat dlm sesuatu benda beri kerjasama.. keja jalan dan pasti boleh disiapkan.. 


  • Kelakar.. tp yg pasti aku bukan badut.. haha.. cuma aku suka wt org ketawa dan happy.. kn bila kita ketawa 2, banyak kebaikannya.. contoh :

-Ketawa 100 kali adalah bersamaan 15 minit mengayuh basikal !

- Ketawa membuatkan badan keluarkan endorphins yang membawa banyak oksigen ke badan !

- Ketawa menggerakkan 13 otot muka 


- Ketawa kanak-kanak 6 tahun purata adalah 300 kali sehari tetapi orang 

dewasa ketawa pada purata 15 kali sahaja sehari !


- Ketawa dapat menurunkan hormone stress “cortisol” & “epinephrine” di dalam badan


- Ketawa meningkatkan antibodi badan untuk mencegah penyakit !



  • Suka Bercakap.. ala.. slh ke kalau aku ckp bnyk?? kadang2 terkeluar jugak la information penting yg aku taw.. betambah la ilmu korg 2 jugak.. tp kadang2 apa yg aku ckp atau melawak 2 menguris hati og lain jugak.. so sorry.. maafkn aku.. aku nie insan yg lemah.. kadang2 wt silap jugak.. sori ye and hope we are still friend..

  • Pemaaf.. yg nie aku pelik jugak.. kadang2 org lain wt aku marah atau skt hati.. dengan mudah aku maafkn org 2 mcm xdak pape berlaku.. entah la.. xtaw nk kata apa.. mungkin dah aku mmg mcm 2.. mudah memaafkan org.. bgs jugak.. jgn kita simpan dendam ngan org.. cuma ada jugak yg aku benci sampai skrg.. ada la sbb2 dia.. the story will come later..


  • Tidak Suka Dipaksa.. entah la.. bukan apa.. kalau aku xnk 2.. jgn la dipaksa2 lg.. mungkin ada sbb tertentu sbb apa aku xnk sesuatu benda 2.. aku mmg pantang kalau kena paksa, mula la nk naik angin dan tarik muka.. aku boleh je kalau dipaksa wt keja 2, wt keja nie.. tp kadang2 ada jugak benda yg aku xsuka.. jadi normal la 2 kn.. 

  • Marah.. hm.. aku nie mmg boleh di kategori kn sebagai golongan yg panas baran jugak la.. ye la.. kadang2 ada je benda atau org yg wt aku naik angin.. entah la.. skrg still dlm proses kawal kemarahan 2.. cuba untuk sentiasa cool down.. stay relaks.. ye la.. ramai yg kata marah nie boleh wt kita cepat tua.. naik kedut kt muka 2.. jadi jgn la slalu marah2.. be cool....



  • Majok.. haha.. dengan kata lainnya, cepat touching.. haha.. dah mcm pompuan.. kalah pompuan kot.. entah la.. aku pun xtaw knp aku cpt touching nie a.k.a. #sentap.. haha.. padahal org melawak je.. so aku kena la slalu take positif apa yg org ckp.. dan cuba fikir baik2.. melawak je kn.. kata suka melawak.. hehe..

  • Sayang.. amboi syg2.. haha.. ye la.. kitakn manusia, punya hati.. jadi pasti wujudnya perasaan syg 2.. ye la.. sapa la x syg family dan kwn2.. yg pasti aku syg semua org yg aku kenal dan rapat ngan aku.. walaupun kita cuma kwn je, tp aku still anggap korg mcm family aku jugak la.. kiranya aku ada family yg besar la.. haha.. baru meriah.. tp hati aku nie.. entah la.. xtaw la milik sapa.. 



\








No comments:

Post a Comment